Άρθρο του ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΚΡΗΤΙΚΟΥ
(ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΕΝΩΣΕΩΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΔΑΝΕΙΟΛΗΠΤΩΝ)
Eίναι τόσο ραγδαίες και καταλυτικές οι εξελίξεις στο τομέα της υπερχρέωσης των ελληνικών νοικοκυριών και τόσο εκτός ελέγχου η πλημμυρίδα των αιτήσεων κατασχέσεων και πλειστηριασμών που κατακλύζουν τα πινάκια των ασφαλιστικών μέτρων των κατά τόπους πρωτοδικείων και Ειρηνοδικείων της χώρας, που εξανάγκασε το σύνολο της πολιτικής ηγεσίας του τόπου και των πολιτικών φορέων, να ασχοληθούν με το πρόβλημα και να προτείνουν μέτρα προς αντιμετώπιση του. Οι προτάσεις που κατατέθηκαν στην Βουλή, τόσο από τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης κ. Γεώργιο Παπανδρέου, αλλά όσο και από τον Πρωθυπουργό της χώρας κ. Κων/νο Καραμανλή, ο οποίος δυστυχώς εκ των πραγμάτων εξαναγκάστηκε να ασχοληθεί με το θέμα, κάτω υπό το Βάρος της κοινωνικής κατακραυγής, αλλά και της πίεσης των πολιτικών φορέων του συνόλου της αντιπολίτευσης κινούνται προς την σωστή κατεύθυνση και αν και εφόσον ψηφιστούν και υλοποιηθούν σε νόμο του κράτους, θα δώσουν πραγματική ανάσα στις δεκάδες χιλιάδες υπερχρεωμένα ελληνικά νοικοκυριά, που στενάζουν κάτω από το Βάρος της τραπεζικής ασυδοσίας και αυθαιρεσίας, αλλά και θα εξυγιάνουν τα κυκλώματα, τόσο των εισπρακτικών εταιρειών, όσο και των επιτήδειων που λυμαίνονται τους πλειστηριασμούς. Παρά όμως πιθανότατα την αισιοδοξία που δημιούργησαν οι παραπάνω εξελίξεις, στην πραγματικότητα, υπάρχει μεγάλη επιφυλακτικότητα και προβληματισμός, στο εάν η πολιτική ηγεσία ίου τόπου, στην σύγκρουση της με το τραπεζικό καρτέλ, θα μπορέσει να επικρατήσει και να εισαγάγει τις έννοιες της ευνομίας, της ισοπολιτείας και του κράτους δικαίου. Δυστυχώς όμως, οι εμπειρίες τόσο του απώτερου παρελθόντος, με την ψήφιση του άρθρου 12 Ν.2601/98, άρθρο 30 Ν.2789/2000, άρθρο 47 Ν.2873/2000, άρθρο 42 Ν.2912/2001 όσο και του πρόσφατου παρελθόντος και αναφερόμαστε στο άρθρο 39 Ν.3259/2004, καθώς και το άρθρο 14 Ν.3587/2007 απέτυχαν παταγωδώς στην πράξη, τα μεν 5 πρώτα να επιλύσουν οριστικά το μείζον θέμα των παράνομων και καταχρηστικών πανωτοκιών, που ταλαιπωρεί την ελληνική κοινωνία, τα τελευταία 28 χρόνια και το μεν τελευταίο, απέτυχε να προστατεύσει ουσιαστικά και αποτελεσματικά στην πράξη, την δεύτερη γενιά των εγκλωβισμένων στο τραπεζικό σύστημα, που εστιάζονται στην καταναλωτική και στεγαστική πίστη, οπό τις αυθαίρετες, καταχρηστικές και παράνομες πρακτικές του τραπεζικού συστήματος. Σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις η θέληση και τα συμφέροντα των μεγαλοτραπεζιτών, υπερίσχυσαν και επιβλήθηκαν επί της εκάστοτε, πολιτικής εξουσίας. Είναι χαρακτηριστικό του τι ακριβώς συμβαίνει στο παρασκήνιο, ότι σύμφωνα με καταγγελίες Βουλευτών, κάποια από τα παραπάνω νομοθετήματα, συντάχθηκαν και στάλθηκαν στο υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών από το fax μεγαλοτραπεζιτών. Εντύπωση προκαλεί το γεγονός, των δηλώσεων του υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών κ. Αλογοσκούφη, σύμφωνα με τις οποίες τραπεζίτες του απεύθυναν τις σχετικές συστάσεις, προκειμένου, να αλλάξει ο τρόπος διεξαγωγής των πλειστηριασμών, αλλά και το ότι πιθανολόγησε ότι «η πρόταση του προέδρου του ΠΑΣΟΚ κ. Παπανδρέου Γεώργιου που προφανώς προέρχεται μετά από συστάσεις τραπεζιτών με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο».
H παραπάνω κυνική ομολογία, φανερώνει και το πραγματικό μέγεθος του προβλήματος, ο υπεύθυνος υπουργός Οικονομίας και οικονομικών της χώρας από το 2004, ομολογεί ανερυθρίαστα, ότι βρίσκεται σε συνεχείς διαβουλεύσεις και επαφές, με το καρτέλ των ελληνικών τραπεζών, όταν την ίδια στιγμή αρνείται πεισματικά, από το 2004 να δεχθεί τόσο τους εκπροσώπους της Εθνικής Ομοσπονδίας προστασίας πολιτών, καταναλωτών, δανειοληπτών όσο και άλλων θεσμικών φορέων, όπως επιμελητήρια κτλ. για το συγκεκριμένο θέμα. Επίσης προκαλεί ιδιαίτερη εντύπωση το γεγονός, ότι παρά το ότι αποτελεί επίμονο αίτημα τουλάχιστον εδώ και μία 10ετία, της Εθνικής Ομοσπονδίας προστασίας πολιτών, καταναλωτών, δανειοληπτών, να αλλάξει ο τόπος διεξαγωγής των πλειστηριασμών και από τα κατά τόπους δημοτικά και κοινοτικά καταστήματα να γίνεται στις κατά τόπους αρμόδιες οικονομικές εφορίες, όπου θα παρίσταται ο τοπικός έφορος μαζί με ένα εκπρόσωπο της υπηρεσίας ειδικών ελέγχων και όπου όσοι προσέρχονται για να λάβουν μέρος στους πλειστηριασμούς, θα Προσκομίζουν τόσο τις φορολογικές τους δηλώσεις, όσο και
πιστοποιητικό καθαρότητας και προέλευσης χρημάτων, κατά αυτό τον τρόπο και το κύκλωμα των πλειστηριασμών θα εξυγιανθεί και το συστηματικό ξέπλυμα μαύρου χρήματος που αποδεδειγμένα γίνεται, πλέον θα σταματήσει και το δημόσιο ταμείο θα ενισχυθεί, από την φορολόγηση της παραπάνω διαφεύγουσας φορολογητέας ύλης, με έσοδα δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ. Παρά το γεγονός όμως όχι η παραπάνω πρόταση έγινε δεκτή υιοθετήθηκε και προτάθηκε από ·:ο κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, τι ίδια η κυβέρνηση επιμελώς απέφευγε να λάβει θέση και αντί αυτού πρότεινε να γίνονται οι πλειστηριασμοί στα Ειρηνοδικεία.!
Προκειμένου να αντιμετωπιστεί η παρούσα ανεξέλεγκτη κατάσταση, πρέπει να ληφθούν άμεσα τα ακόλουθα νομοθετικά μέτρα: 1) να μην εκπλειστηριάζεται η κύρια κατοικία ανεξαρτήτως ύψους οφειλόμενου ποσού 2) να καθιερωθεί υποχρεωτικός τουλάχιστον 3τής διακανονισμός στην καταναλωτική πίστη και δετής στην στεγαστική πίστη έτσι ώστε να διευκολύνεται ο δανειολήπτης που έχει δυσκολίες και να αποτρέπεται η κατάσχεση του ακινήτου 3) υποχρεωτική διεξαγωγή των πλειστηριασμών αποκλειστικά στις κατά τόπους ΔΟΥ 4) να τεθούν οι εισπρακτικές εταιρείες υπό την άμεση εποπτεία του υπουργείου Ανάπτυξης και της Τράπεζας της Ελλάδος 5) κατοχύρωση των δικαιωμάτων του εγγυητή 6) όσα ακίνητα βγαίνουν στον πλειστηριασμό να εκπλειστηριάζοντας στην εμπορική τους αξία 7) να θεσμοθετηθούν βαρύτατες ποινές για την παραπλανητική διαφήμιση στις τράπεζες 8) να αυξηθεί το όριο των δόσεων για την καταγγελία συμβάσεως λόγω καθυστέρησης πληρωμών στους 6 μήνες για την καταναλωτική πίστη και στους 10 για την στεγαστική 9) να τεθεί τέλος στα τοκογλυφικά επιτόκια των τραπεζών ιδίως στις πιστωτικές κάρτες 10) να εισαχθεί και στην Ελλάδα η ατομική πτώχευση του καταναλωτή 11) προκειμένου να λυθεί τελεσίδικα και οριστικά το μείζον θέμα των παράνομων και καταχρηστικών πανοτοκίων να επεκταθεί η ρύθμιση που ισχύει σήμερα) βλ. άρθρο 39 Ν.3259/2004) μόνο για τους αγρότες και στους δανειολήπτες καταναλωτικών δανείων, πιστωτικών καρτών, στεγαστικών δανείων και επαγγελματικών δανείων, ώστε η συνολική οφειλή τους να μη μπορεί να υπερβαίνει το 2πλάσιο του ύψους του δανείου τους 12) να καταργηθεί οριστικά ο ανατοκισμός δηλαδή τα πανωτόκια 13) να θεσμοθετηθεί η απόδοση ποινικών ευθυνών σε όλη την διοικητική πυραμίδα των τραπεζών, για κάθε παράνομη και καταχρηστική συμπεριφορά. Φυσικά όλα τα παραπάνω προβλήματα θα επιλυόντουσαν εάν η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, έφερνε άμεσα στη Βουλή προς ψήφιση τα δύο σχέδια νόμου τα οποία είχε καταθέσει στη Βουλή ως αξιωματική αντιπολίτευση το 2001 και το 2003 και τα οποία υπογράφονται από 20 σημερινούς υπουργούς και βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας και τα οποία ξεχάστηκαν και εξαφανίστηκαν ως διά μαγείας, όταν η Ν.Δ. έγινε κυβέρνηση, διότι «τώρα η κατάσταση άλλαξε» όπως χαρακτηριστικά απάντησε ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών κ. Αλόγο- σκούφης σε σχετική ερώτηση δημοδιογράφου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου